Drewno na więźbę

Więźba dachowa CNC

Nieprefabrykowana (nie przyjeżdża w całości)

drewno na więźbę dachową

Więźba przycięta na wymiar


Poza prefabrykowaną więźbą dachową, która przyjeżdża w całości oferujemy również więźbę tradycyjną, która będzie składana na miejscu budowy z drewna przyciętego przez nas na CNC. W wielu projektach ten sposób budowy dachu przyniesie lepsze efekty od pełnej prefabrykacji.

Na cenę więźby dachowej wpływ mają przede wszystkim:

  • rodzaj drewna
  • przekrój i długość drewna
  • stopień skomplikowania projektu
  • region i lokalizacja dostawy

Solidne drewno na więźbę dachową


Jeśli nie potrzebujesz więźby dachowej CNC, a tylko samo drewno chętnie dostarczymy Ci materiał pod wskazany adres na podstawie nadesłanego zestawienia materiałowego.

W zależności od Twojego projektu oraz potrzeb oferujemy 3 rodzaje drewna:

  • drewno klejone BSH – wilgotność 12%, klasa wytrzymałości GL24h
  • drewno KVH – wilgotność 15%, klasa wytrzymałości C24
  • drewno C24 tzw. “Szwedy” – wilgotność 18%, klasa wytrzymałości C24
więźba dachowa

Szybka wycena

W celu otrzymania precyzyjnej wyceny prześlij nam swój projekt. Jeśli nie potrzebujesz więźby prefabrykowanej a samo drewno na więźbę, prześlij nam listę materiałów

biuro@toptimber.pl

Jakie drewno na więźbę dachową?

Do budowy więźby dachowej najczęściej stosuje się drewno iglaste (świerk, sosna). Jest ono co do zasady bardziej wytrzymałe i odporne na warunki atmosferyczne. Drewno iglaste łatwiej również obrobić co ma niebagatelne znaczenie podczas budowy więźby dachowej.

Obecnie najczęściej do budowy więźby dachowej stosuje się drewno KVH, które jest kompromisem pomiędzy drewnem litym C24, a najlepszym na rynku drewnem klejonym BSH.

Więźba dachowa z drewna klejonego mimo, że jeszcze nie najpopularniejsza w naszym kraju to jest jednak coraz częściej spotykana. To najwyższej klasy drewno o minimalnej wilgotności. Drewno BSH na więźbę dachową stosuje się w tych obiektach, które wymagają dobrej nośności oraz inwestor oczekuje bardzo wysokiej trwałości i stabilności konstrukcji.